Nasze Radio Logos nadaje. Program na 24.08.2016: Prof. T. Marczak: Przemówienie pod Konsulatem Niemiec - godz. 1:00, 10:00, 19:00, 24:00. Janusz Dobrosz: Polityczno prawne aspekty układu poczdamskiego - godz. 1:30, 10:30, 19:30. Prof. M. Dyżewski: Muzyczny ogród Panny Maryi - godz. 2:00, 11:00, 20:00. Prof. R. Szeremietiew: Geocywilizacyjne zagrożenia dla bezpieczeństwa Polski, cz. 1 - godz. 3:00, 12:00, 21:00. Prof. T. Marczak: Perspektywy rozwoju kwestii ukraińskiej, cz. 1 - godz. 3:30, 12:30, 21:30. Prof. T. Marczak, cz. 2 - godz. 4:35, 13:35, 22:35. L. Żebrowski: Zdrajcy i Bohaterowie, cz. 1 - godz. 6:00, 15:00. L. Żebrowski: Zdrajcy i Bohaterowie, cz. 2 - godz. 7:15, 16:15. Dr S. Krajski: Polska i masoneria. W przededniu wielkiego krachu, cz. 1 - godz. 8:00, 17:00. Dr S. Krajski, cz. 2 - godz. 9:30, 18:30. Między audycjami muzyka.
Nasze Radio Logos - ramówka

Ostatnie komentarze
Z działu "Aktualności":
oraz z pozostałych stron:


Polecane artykuły
Najnowsze artykuły

Tagi

Aktualności

  

Ludzie jak gdyby zapomnieli, że istnieje coś takiego jak patriotyzm, miłość do ojczyzny, która każe robić rzeczy niebezpieczne, nawet takie, które się nie podobają. Zapomnieli, o tym, że ktoś działa po prostu tylko i wyłącznie z takich pobudek.
28.07.2013r.


     
"Ludzie jak gdyby zapomnieli, że istnieje coś takiego jak patriotyzm, miłość do ojczyzny, która każe robić rzeczy niebezpieczne, nawet takie, które się nie podobają. Zapomnieli, o tym, że ktoś działa po prostu tylko i wyłącznie z takich pobudek."
~ śp. Jadwiga Kaczyńska

Właśnie, a czy każdy z nas z osobna pamięta o takim prawdziwym, polskim patriotyzmie? Mnie osobiście brakuje w Polsce osób takich jak Tadeusz Zawadzki, Maciej Aleksy Dawidowski lub Jan Bytnar, takich przyjaciół z harcerstwa, znanym nam z książki Aleksandra Kamińskiego "Kamienie na Szaniec". Przecież oni byli tacy piękni duchem, nie potrafili bez siebie żyć, byli jak bracia i co najważniejsze, robili te niebezpieczne rzeczy, o których mowa w powyższym cytacie.

Umarły patriotyzm młodych Polaków- co się kryje w tym zdaniu? Otóż w dzisiejszych czasach można spotkać wielu przyjaciół, właśnie takich jak Rudy, Alek i Zośka, ale... właśnie, tutaj jest jedno "ale". Znając takie osoby, jestem w stanie stwierdzić, że nie mają zapału do walki, jeżeli nadejdzie taka sytuacja. Oczywiście, nie każdy młody Polak taki jest, są też ci dobrzy, którym nic nie brakuje. Przypuszczam, wydaje mi się czasem z przerażeniem, że młodzi ludzie są zastraszani, że boją się w danej sytuacji zrobić ten patriotyczny gest, no ale to tylko wydaje mi się, ja tego nie wiem.

Patriotyzm jest bardzo ważną sprawą, tak samo jak miłość do ojczyzny, bo co by nas trzymało w Polsce, gdybyśmy nie odczuwali jakichś emocji, gdybyśmy nie czuli więzi z Polską? Czasem idąc ulicą zastanawiam się nad wieloma sprawami. Jedną z nich jest chociażby to, że w moim kraju jest wielu wspaniałych Patriotów, wielu wspaniałych Patriotów też zginęło w służbie Ojczyzny, np. w Powstaniu Warszawskim, w Katyniu, Smoleńsku. A Patriotyzm to nie tylko uczucie, które wiąże nas z krajem, w którym się urodziliśmy. Patriotyzm to też pamięć do osób właśnie tych poległych. Mój znajomy zapytał się mnie kiedyś, czy jakbym miała możliwość cofnięcia się do okresu drugiej wojny światowej, to byłabym bardziej na boku czy może walczyłabym przeróżnymi metodami. Nie ukrywam, że przez pewien czas nic mu nie odpowiedziałam, dopiero po chwili namysłu powiedziałam mu 3 słowa: "Walczyłabym do końca". Myślę, że odpowiedź każdego z nas jest indywidualna. Jeden woli walczyć, drugi dopingować.

Drodzy Państwo, za pięć dni wybija 69. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. W tym miejscu mam do Państwa ogromna prośbę. O godzinie 17:00, tzw. Godzinie "W", uczcijmy minutą ciszy poległych Patriotów w tym powstaniu, ale i wszystkich, którzy zginęli dla Polski.

/Ewa Piechocka/

Nasze blogi:









Komentarze
#1 | Ewmaiga dnia 28.07.2013
Panie Pawle, również witam Pana bardzo serdecznie! Co do komentarza zgadzam się, ale jednak uważam, że ten prawdziwy patriotyzm to właśnie ta miłość i te niebezpieczne rzeczy, takie jak: walka, oddanie... itp. Związek z Polską, taki jak: mieszkanie w niej i pracowanie też jest ważne, ale myślę, że uczucie i emocje tutaj górują.

Stwierdzenie prof. Polaka jest trafne. Ale mimo to uważam, że "Patriotyzm" jest bardzo indywidualnym pojęciem, inaczej odczuwany przez każdą osobę.

Pozdrawiam serdecznie! Grin
#2 | Kazia dnia 28.07.2013
...żeby "nowy" Jacek Trznadel pokusił się o wydanie kolejnego tomu "Hańby Domowej" ale jeszcze lepiej aby ktoś opracował III RP przyjmując postawę Herberta, bezkompromisową, a popełnił podobną do Trznadla analizę naszych czasów. Przepraszam, czasem posługuję się zbyt wielkim skrótem myślowym.
#3 | Ewmaiga dnia 28.07.2013
Arturze, dziękuję Ci za podsunięcie kolejnej wspaniałej i godnej polecenia pozycji! Na pewno skorzystam. Co do Twojego komentarza, w pełni się zgadzam. I jedna perełka, która narzuciła mi głębszą refleksję: "Patriotyzm to miłość do Ojczyzny. Ta definicja wydaje się prosta i oczywista. Tak jednak w życiu bywa, że nawet najprostsze pojęcia okazują się dość skomplikowane." muszę nad tym przystanąć, przeczytać książkę, przeanalizować i dopiero stwierdzić, że to 100% racja! Smile Kombinować będę, tak jak już Ci pisałam Wink
#4 | Magda dnia 28.07.2013
Kazia, ale co byłoby dobrym pomysłem, bo nie zrozumiałam?
#5 | Kazia dnia 28.07.2013
Patrz, nawet nie zauważyłaś Smile tak się fajnie dyskutuje. A serio Artur podrzucił kolejne spore klocki do obrazka z napisem "patriotyzm", uwaga "pojęcie patriotyzmu jest uzależnione od czasu w jakim się żyje" jest bardzo dobra. Bo z jednej strony zgadzam się z nim, każde pokolenie trochę inaczej wyraża swój osobisty patriotyzm, ale obiekt ich estymy pozostaje ten sam, niezmienny. I to jest najciekawsze.
Co do analizy wewnętrznej, to wolę fenomenologię od behawiorystycznych analiz wpływu ruchów robaczkowych na samoświadomość jednostki Smile niemniej tom Trznadla o Herbercie były dobrze widziany, dobry pomysł.
#6 | Magda dnia 28.07.2013
To byliśmy na manowcach? Nawet nie zauważyłam. Wink
W nawiązaniu do Herberta, to myślę, że za kilka lat nowy Jacek Trznadel pokusi się o wydanie kolejnego tomu "Hańby Domowej". Lubię w ramach relaksu zastanawiać się kto i co by powiedział; kto rokuje, aby zweryfikować swoje dzisiejsze poglądy, tak jak to miało miejsce w oryginale. Za rzadko przypomina się tę książkę, a śledzenie wewnętrznych przemian jest fascynujące z psychologicznego punktu widzenia. Tym bardziej, że umożliwia naukę na nie-własnych błędach.
#7 | Kazia dnia 28.07.2013
Bardzo mądre i ważne słowa przypomniałeś Arturze, zawsze Twoje wpisy zawracają nas z manowców, są przemyślane. Książka prof. Polaka jak i wykład jaki dał dla kibiców na Jasnej Górze dobrze wskazują kierunek naszym patriotycznym dążeniom. Herbert kiedyś wspomniał, że "Niektórzy przez patriotyzm rozumieją «zaciekłą nienawiść dawnych, obecnych i nawet potencjalnych wrogów»" i to nazywają "faszyzmem" zapominając albo nawet nie chcąc wiedzieć czym jest patriotyzm.
#8 | Artur dnia 28.07.2013
No i znowu dyskusja - ciekawe te Twoje wpisy pobudzają do refleksji. A ponieważ dziewczyny już dużo napisały ja pozwolę najpierw skupić się na motto "Ludzie jak gdyby zapomnieli, że istnieje coś takiego jak patriotyzm, miłość do ojczyzny, która każe robić rzeczy niebezpieczne, nawet takie, które się nie podobają. Zapomnieli, o tym, że ktoś działa po prostu tylko i wyłącznie z takich pobudek." Na naszym portalu jest wiele osób które właśnie to motto realizują. Co do meritum wpisu - mój przyjaciel prof. Wojciech Polak, którego wykłady historyczne publikujemy na naszym portalu w swojej książce "Patriotyzm dnia dzisiejszego" napisał tak: "Patriotyzm to miłość do Ojczyzny. Ta definicja wydaje się prosta i oczywista. Tak jednak w życiu bywa, że nawet najprostsze pojęcia okazują się dość skomplikowane." Dalej profesor podkreśla, że istnieją różne składowe definiujące pojęcie patriotyzmu, by konkludować: "Musimy więc wiedzieć, jakiego patriotyzmu potrzebuje Polska dzisiejsza, jaka postawa służy zachowaniu naszej tożsamości narodowej i naszym interesom narodowym, warto jest wyjaśnić pewne pojęcia i określić najbardziej prawdopodobne wartości dzięki którymi jesteśmy Polakami. O tych wszystkich sprawach traktować będzie ta książka". Zapraszam zatem do lektury, a swoim wpisem chciałem wskazać głębię myśli profesora, który sygnalizuje, że samo pojęcie patriotyzmu jest uzależnione od czasu w jakim się żyje. Skoro dzisiaj zryw narodowościowy w obronie granic, traktowany w typowy sposób walki z bronią w ręku, nie jest konieczny, ja bardziej skupiłbym się nad innymi formami i przejawami patriotyzmu. Chodzi mi o obronę Polski i Polskości przed działaniami PO i różnych akolitów, oraz wszelakiej maści płatnych szkodników działających wkoło nas, o których wspomina w swoim komentarzu Kazia. Na razie tyle, pozdrawiam i kombinuj dalej dziewczyno Smile.
#9 | Ewmaiga dnia 28.07.2013
Oj tak... to też potrafi zadziałać... zaciągając kredyty długoterminowe (a przy okazji nie patrząc na marżę banku oraz procent spłaty) młodzi zaciągają je na nowe mieszkania, samochody, albo dlatego, że nie starczy im na utrzymanie dzieci itp. A potem to już są problemy rangi wielkiej...
#10 | Magda dnia 28.07.2013
Andrzej Kołodziej z Solidarności Walczącej powiedział mi kiedyś coś, co dobrze oddaje jakąś część problemu - stwierdził, że wielka część generacji ludzi młodych, która dopiero wchodziła w życie po 89 roku, dała się wciągnąć w układ kredytów długoterminowych, co skutecznie nałożyło im kagańce. Myślę, że rzeczywiście jest to ważny czynnik, który koncentruje uwagę młodych na spłaceniu kolejnej raty, nie na buncie.
Dodaj komentarz
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

ZALOGUJ SIĘ aby móc dodać komentarz.

ZAREJESTRUJ SIĘ aby móc dodać komentarz.

Powrót na stronę główną