Nasze Radio Logos nadaje. Program na 24.08.2016: Prof. T. Marczak: Przemówienie pod Konsulatem Niemiec - godz. 1:00, 10:00, 19:00, 24:00. Janusz Dobrosz: Polityczno prawne aspekty układu poczdamskiego - godz. 1:30, 10:30, 19:30. Prof. M. Dyżewski: Muzyczny ogród Panny Maryi - godz. 2:00, 11:00, 20:00. Prof. R. Szeremietiew: Geocywilizacyjne zagrożenia dla bezpieczeństwa Polski, cz. 1 - godz. 3:00, 12:00, 21:00. Prof. T. Marczak: Perspektywy rozwoju kwestii ukraińskiej, cz. 1 - godz. 3:30, 12:30, 21:30. Prof. T. Marczak, cz. 2 - godz. 4:35, 13:35, 22:35. L. Żebrowski: Zdrajcy i Bohaterowie, cz. 1 - godz. 6:00, 15:00. L. Żebrowski: Zdrajcy i Bohaterowie, cz. 2 - godz. 7:15, 16:15. Dr S. Krajski: Polska i masoneria. W przededniu wielkiego krachu, cz. 1 - godz. 8:00, 17:00. Dr S. Krajski, cz. 2 - godz. 9:30, 18:30. Między audycjami muzyka.
Nasze Radio Logos - ramówka

Ostatnie komentarze
Z działu "Aktualności":
oraz z pozostałych stron:


Polecane artykuły
Najnowsze artykuły

Tagi

Aktualności

  

Jedno jednak łączy ostatnią katastrofę z tragedią smoleńską, otóż od razu podano sugestię, że …winna jest mgła i piloci, natomiast MAK jest oczywiście niewinny i będzie badał przyczyny katastrofy
29.06.2011r.


/Rajmund Pollak/

      Jak podał PAP: „Co najmniej 44 osoby zginęły, a 8 zostało ciężko rannych w katastrofie rosyjskiego samolotu pasażerskiego Tu-134A w dniu 20.06.2011 roku pod Pietrozawodskiem, w Karelii, na północy Rosji, w pobliżu granicy z Finlandią.

Zdaniem ekspertów, wypadek pod Pietrozawodskiem przypomina ten z kwietnia 2010 roku pod Smoleńskiem, w którym zginął prezydent RP Lech Kaczyński.
Tu-134A rozbił się w poniedziałek 20.06.2011 o godz. 23.40 czasu lokalnego (godz. 21.40 czasu polskiego).

Runął na drogę w pobliżu miejscowości Biesowiec, w odległości ok. 700 metrów od lotniska w Pietrozawodsku. Po uderzeniu w drogę rozpadł się na wiele części i stanął w ogniu. Maszyna należała do rosyjskich linii lotniczych RusAir. Leciała z Moskwy. Wystartowała z lotniska Domodiedowo o godz. 22.30.

Na pokładzie Tu-134A były 52 osoby, w tym 9 członków załogi. Stan siedmiorga rannych oceniany jest jako bardzo ciężki. Sześcioro z nich przetransportowano do Moskwy.

Wśród ofiar śmiertelnych katastrofy są cudzoziemcy: Szwed, Holender i dwóch Ukraińców, a także czteroosobowa rodzina z podwójnym obywatelstwem – Rosji i USA

W wypadku zginęło również niemal całe kierownictwo: dyrektor generalny, jego zastępca i główny konstruktor przedsiębiorstwa Hydropress, wchodzącego w skład Rosatomu, państwowej korporacji zarządzającej energetyką nuklearną w Rosji. Hydropress specjalizuje się w projektowaniu reaktorów atomowych.

Na pokładzie maszyny byli też eksperci z innych spółek zajmujących się energetyką jądrową. Wszyscy lecieli na konferencję do Pietrozawodska.

Przyczyny katastrofy nie są znane. Wiadomo jednak, że Tu-134A podchodził do lądowania w trudnych warunkach meteorologicznych, w deszczu i mgle. Kontroler lotu, który prowadził samolot z ziemi, utrzymuje, że nakazał załodze odejście na drugi krąg, jednak kapitan zdecydował, iż posadzi maszynę na własne ryzyko.

O błędzie pilota jako najbardziej prawdopodobnej przyczynie wypadku mówi też wicepremier Siergiej Iwanow. „Wstępne dane sugerują, że błąd pilota był wyraźny: w złych warunkach pogodowych pilot gwałtownie skręcił w prawo i we mgle do ostatniej chwili wzrokowo poszukiwał pasa startowego, którego nie znalazł” – oświadczył Iwanow w Paryżu, gdzie towarzyszy składającemu wizytę w Francji premierowi Władimirowi Putinowi.

Iwanow, odpowiadający w rządzie Rosji za przemysł i transport lotniczy, ocenił, że katastrofa Tu-134A pod Pietrozawodskiem przypomina tę pod Smoleńskiem, w której 10 kwietnia 2010 roku śmierć poniósł polski prezydent Lech Kaczyński.

Na błąd pilota jako przyczynę katastrofy wskazuje też znany pilot-oblatywacz Magomed Tołbojew.

Natomiast Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej wymienia trzy możliwe przyczyny tragedii: czynnik ludzki, tj. błąd pilota lub służb naziemnych lotniska, trudne warunki pogodowe oraz usterka samolotu lub urządzeń naziemnych.

Federalna Agencja Transportu Lotniczego (Rosawiacja) podała, że do wypadku doszło, gdy Tu-134A z niezrozumiałych przyczyn zboczył z kursu i zbyt wcześnie zaczął się zniżać.

Czarne skrzynki z rozbitej maszyny zostały już przesłane do Moskwy, gdzie zbada je Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK).

Tu-134A, który rozbił się pod Pietrozawodskiem, został zbudowany w 1980 roku w zakładach lotniczych w Charkowie. Do 1984 roku latał jako samolot rządowy.”

Tyle wiemy od agencji PAP, jednak warto podkreślić, że kolejna katastrofa kolejnego Tupolewa podważa raport MAK na temat przyczyn tragedii smoleńskiej z 10.04.201o roku.

Otóż kolejny raz w Rosji, już po tragedii smoleńskiej, mimo rozbicia się samolotu i pożaru, ocaleli jednak niektórzy pasażerowie!

Pytanie zasadnicze brzmi :

- Czy przeprowadzono z należytą starannością śledztwo w temacie: ilu pasażerów mogło jeszcze żyć po rozbiciu się Tu 154 w dniu 10.04.2010 i czy film o oddaniu strzałów do żywych ludzi, tuż po katastrofie, ( znany z internetu), nie jest koronnym dowodem nowej zbrodni określanej już mianem ”Katyń 2010″ ?

Jak to jest możliwe, że 10 kwietnia 2010 roku zdaniem MAK nikt nie ocalał po zderzeniu polskiego Tu 154M z miękkim, błotnistym poszyciem lasu, gdy w starszym typie Tupolewa, który roztrzaskał się o twardą szosę w dniu 20 czerwca 2011 roku jednak ocaleli ludzie ?

Z jakich przyczyn w dniu 10.04.2010 roku na miejscu katastrofy polskiego samolotu jako pierwsi byli funkcjonariusze rosyjskich tajnych służb, a nie ratownicy medyczni i lekarze ?

Przecież w dniu 20 czerwca 2011r tylko dlatego udało się uratować część pasażerów lecących z Moskwy, że najpierw podjęto akcję wydobycia ludzi z płonących części samolotu, a dopiero potem dokonano zabezpieczenia terenu przez służby specjalne !

W czerwcu 2011 nikt nie przeszkadzał w Rosji, nawet okolicznym mieszkańcom w niesieniu pomocy rannym, natomiast w dniu 10.04.2010 roku w okolicach lotniska Siewiernyj nawet zatrzymano polskiego kamerzystę i pełno było oddziałów rosyjskich wojskowych!

Jedno jednak łączy ostatnią katastrofę z tragedią smoleńską, otóż od razu podano sugestię, że …”winna jest mgła i piloci, natomiast MAK jest oczywiście „niewinny” i będzie badał przyczyny katastrofy”.

Warto zatem ponownie zbadać, kto strzelał, lub na czyje polecenie oddano strzały w pobliżu lotniska Siewiernyj pod Smoleńskiem w dniu 10.04.2010 roku już po katastrofie polskiego samolotu !

Zdjęcie: PAP/EPA /Anatoly Maltsev


Dodaj komentarz
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

ZALOGUJ SIĘ aby móc dodać komentarz.

ZAREJESTRUJ SIĘ aby móc dodać komentarz.

Powrót na stronę główną