Nasze Radio Logos nadaje. Program na 24.08.2016: Prof. T. Marczak: Przemówienie pod Konsulatem Niemiec - godz. 1:00, 10:00, 19:00, 24:00. Janusz Dobrosz: Polityczno prawne aspekty układu poczdamskiego - godz. 1:30, 10:30, 19:30. Prof. M. Dyżewski: Muzyczny ogród Panny Maryi - godz. 2:00, 11:00, 20:00. Prof. R. Szeremietiew: Geocywilizacyjne zagrożenia dla bezpieczeństwa Polski, cz. 1 - godz. 3:00, 12:00, 21:00. Prof. T. Marczak: Perspektywy rozwoju kwestii ukraińskiej, cz. 1 - godz. 3:30, 12:30, 21:30. Prof. T. Marczak, cz. 2 - godz. 4:35, 13:35, 22:35. L. Żebrowski: Zdrajcy i Bohaterowie, cz. 1 - godz. 6:00, 15:00. L. Żebrowski: Zdrajcy i Bohaterowie, cz. 2 - godz. 7:15, 16:15. Dr S. Krajski: Polska i masoneria. W przededniu wielkiego krachu, cz. 1 - godz. 8:00, 17:00. Dr S. Krajski, cz. 2 - godz. 9:30, 18:30. Między audycjami muzyka.
Nasze Radio Logos - ramówka

Ostatnie komentarze
Z działu "Aktualności":
oraz z pozostałych stron:


Polecane artykuły
Najnowsze artykuły

Tagi

Aktualności

  

Z powodu przedawnienia pion śledczy IPN umorzył śledztwo ws. utrudniania w latach 1983-84 śledztwa w sprawie śmiertelnego pobicia Grzegorza Przemyka przez milicję. Wcześniej zarzuty utrudniania tamtego śledztwa usłyszał m.in. ówczesny szef MSW gen. Czesław Kiszczak. ach ten `83 rok , zadaje sobie pytanie , pytania : Czy panowie od wstępu mają HONOR ?
01.12.2012r.


     
Synowie, studiujący kierunki raczej ścisłe
Winni, według mojej wizji wykształcenia i wychowania
" liznąć”, choć trochę filozofii.

"chodząc z tą myślą" napatoczyła mi się książka
"Wprowadzenie do filozofii "autorstwa Leszka Kasprzyka i Adama Węgrzeckiego
Pomyślałem sobie, po cóż mają chłopaki wgryzać się w opasłe tomy Tatarkiewicza
jeśli tu pod ręka ,zgrabna książeczka.

Warta jednak wzmianki jest informacja ,skąd się ona znalazła w moich rękach?
Otóż , mając pod opieką cześć zasobów książkowych mojego brata , natknąłem się na ową książkę
jednak skąd u niego ?
Studiował w latach `80 na "zwyklej „ uczelni pedagogikę ,
była tam, jakżeby , także filozofia = historia filozofii.
Przenosząc się na KUL (niektórzy napiszą/powiedzą : w KUL ) musiał uzupełnić niektóre przedmioty
o te , które się nie „pokrywały”
a dodatkowo - historię filozofii , choć ją na „zwyklej” uczelni miał zaliczoną
Teraz , coraz dobitniej okazuje się dlaczego .

Wracając do wspomnianego „Wprowadzenia do filozofii”
Nim oddam ją synom do czytania , ot tak , przeglądnę sobie
(wszak filozofia może demony obalać jak i je tworzyć)
i otwieram
Wydana : rok 1983
Państwowe Wydawnictwo Naukowe
i następna strona
Przedmowa
myślę sobie , przecież wprowadzenie musi mieć przedmowę
kolejne strony
Uwagi wstępne
tu już za wiele , coś nie pasuje ?
Uwagi wstępne do Przedmowy do Wprowadzenia do filozofii
sprawdzam , ilość stron
287 , wszak to nie 3 tomy „Tatara” , może będzie dobrze
jednak dalej coś nie tak , to wprowadzenie i przedmowy i uwagi wstępne do filozofii
czytam
……„Świat współczesny zmienia się i przeobraża w nieznanym dotychczas w historii tempie.
Tempo to przewyższa wielokrotnie wszystko”……..
kolejny sygnał
co autorzy powiedzieliby dziś ?
że czas za…./oddechu nie może złapać ? wszak to nienaukowo
kolejna strona
„ Dziś jedynie f i l o z o f i a m a r k s i s t o w s k a jest w stanie sprostać tym zadaniom.
(ładnie rozstrzelone , co nie ? - dopisek własny)
Materializm dialektyczny i historyczny , marksistowska etyka i marksistowska filozofia człowieka stanowią dzisiaj …………..”
jestem w domu :)
już wiem czemu bratu kazali jeszcze raz filozofie w KUL zaliczać
( nawet jeśli ks. prof. Wielgus dopuszczał)
ale , ale - myślę sobie
sprawdzam .
Co robią dziś , w tych naprawdę bez tchu ……czasach , autorzy tego dzieła ?
Ano wybitni są , AŁTORYTETY
Leszek Kasprzyk - dziś profesor , w stolicy na Uniwersytecie (czy jednak w Uniwersytecie ?)
Instytut Stosunków Międzynarodowych , emerytowany , wykłady i seminaria magisterskie z stosunków …….. , młodzież nam kształci - honoris causa .
Drugi , Adam Węgrzecki
w byłej stolicy , w mieście Wandy , córki Kraka ( ja też chyba bym się utopił)
Uniwersytet Ekonomiczny , szanowany , terminy konsultacji w roku akademickim 2012/2013:
czwartek 12.00 - 14.00, dalej tworzy filozofię człowieka.
I tu najlepsze : wykłada antropologię filozoficzną u kapucynów
Nawrócił się ? Czy - nigdy nie zbłądził ?
Kogo to obchodzi ?
Widać ,że niewielu .

Jaką my chcemy mieć młodzież ? Przyszłość narodu.
Kto kształci nasze dzieci ? Kto będzie kształcił dzieci naszych dzieci ?
Nie ma to też znaczenia ? Nikogo to nie obchodzi ?
Mnie obchodzi , będzie Władysław Tatarkiewicz,
książka – wprowadzenie , na półkę , jako świadectwo.
A co z AŁTORYTETAMI ?

może przez przypadek a może nie , na zakończenie
„potknąłem” się o tekst :
"Z powodu przedawnienia pion śledczy IPN umorzył śledztwo ws. utrudniania w latach 1983-84 śledztwa w sprawie śmiertelnego pobicia Grzegorza Przemyka przez milicję. Wcześniej zarzuty utrudniania tamtego śledztwa usłyszał m.in. ówczesny szef MSW gen. Czesław Kiszczak."
ach ten `83 rok ,
zadaje sobie pytanie , pytania :
Czy panowie od wstępu mają HONOR ?
Bo ludziom bez honoru spluwam pod stopy.

2012 listopad , II połowa

cytat pochodzi z :

Link

PS
Ciekawe czy było prezentowane ?

Program uroczystej sesji
z okazji Jubileuszu 50-lecia Katedry Filozofii
Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
24 października 2012
Punkt 2 sesji : Historia Katedry Filozofii - prof. dr hab. Adam Węgrzecki
Po części oficjalnej organizatorzy zapraszają na lampkę wina.
Uroczystej sesji będzie towarzyszyć wystawa publikacji pracowników Katedry Filozofii.

I jeszcze winkiem popijają . Pięćdziesiąt lat , no , no.

/Wojciech Franciszek D./

Nasze blogi:






Komentarze
#1 | Kazia dnia 02.12.2012
#10| Wojtku
Ta, ale co się dziwisz, przecież emotikony to część logiki, dokładnie semantyka Cool przykład znaków przeźroczystych o ile pamiętam Cool Tylko nie wiem, czy będzie to nadal szkoła warszawsko-lubelska czy też lubelsko-wiedeńska? Pfft
#2 | Wojciech Franciszek D dnia 02.12.2012
#9 | Kazia
Mamy więc wielkiego twórce Polskiej Szkoły Emotikonów w osobie prof. Kamińskiego , logika, księdza
( żeby nie było)
Kto by pomyślał ? SmileSmileWink
#3 | Kazia dnia 02.12.2012
#8 dzięki Wojtku, takich wspomnień jest mnóstwo, a żeby dokończyć sprawę "słoneczka" to chcę Ci powiedzieć, że zdarzało się że student zmieniał uczelnię i potem były telefony do prof. Kamińskiego z pytaniem: co to za ocena i jak dana uczelnia ma ją traktować? podobno pytał zawsze - a kto dzwoni? i słyszał np. - tu UW (uniw. wa-wski) - "Aaaa jak dla was - to mocne 4+" - tak podobno odpowiadał. Smile W ogóle mój rocznik miał to szczęście że załapał się na kadrę jeszcze sprzed wojny albo zaraz z po-wojny (częściej). Teraz podobno bardzo się tam zmieniło i to nie koniecznie na korzyść. A Tomka namawiaj, po tym krótkim wpisie widać ze drzemie w nim gejzer talentu, niech go nie tłumi bo jak wybuchnie....
#4 | Wojciech Franciszek D dnia 02.12.2012
#5 | tomasdembek

Dzięki za komentarz z poklepaniem po ramieniu .
Przychylam się do zdania Kazi : "schyłek rozumu " , to dobry tytuł Smile

#4 | Kazia
Fajne wspomnienia z tym słoneczkiem Smile
#5 | Kazia dnia 02.12.2012
#5 Tomku, witaj - "schyłek rozumu" - fajny tytuł bloga, a te uwagi, tak eschatologiczne i egzystencjalne nadają się na początek. Oczywiście - początek i temat notki. Pomyśl Smile Tak mało w necie artykułów o sprawach podstawowych. Pozdrawiam.
#6 | Artur dnia 02.12.2012
tomasdembek witaj - poprawiłem powyższy komentarz a ten o błędziewywalam. Pozdrawiam
#7 | tomasdembek dnia 02.12.2012
Bardzo dobre.Ten element biograficzny,nadaje takiego wyznaniowo-osobistego charakteru.Przypomina mi siebie z przed 25 lat.Powodzenia życzę,rozwijaj się jak ten symbol wiernej miłości.Masz talent!WinkObecnie wybory są trudniejsze. Podążając za genesis, była ciemność,światłość,a teraz tęcza zszarzałej szarości.Wygląda to na schyłek rozumu.Permutacje idei się wyczerpały,pozostał instynkt,intuicja i duchowość.Proponuję ten kierunek.
#8 | Kazia dnia 01.12.2012
#3 Wojtku, owszem, słyszałam nawet jeszcze mocniejsze określenie Smile mniej zdrobniałe, cóż to wszystko nasza piękna tradycja, podobnie jak mięsny-mielony, o którym nawet papież nie zapomniał jak był w Lublinie. Logikę też miałam, ze wstrętem wykładał ją nam sam prof. Kamiński, ze wstrętem, bo nie cierpiał mojego wydziału. Na szczęście nie miałam u niego egzaminu, bo ocenę dostawało się "za pochodzenie" - jak się parę razy pochodziło to się dostawało 3 w słoneczku, każdy minus to jedno przyjście Smile stare dzieje ale miło je wspominam.... A retoryka fakt - szkoda że nie ma z niej zajęć. Bardzo by się dziś przydała.
#9 | Wojciech Franciszek D dnia 01.12.2012
#1 | Artur
Cieszę się ,że się podoba. Smile Szczerze powiedziawszy to trochę obawiałem się jak przyjmiesz to , Arturze . Ale wiedzę ,że w ten sposób coraz lepiej się poznajemy i zarazem rozumiemy. Ten brak lustracji boli i niestety ma swoje konsekwencje , też bolesne.
#2 | Kazia
Dziękuje i Tobie za miłe słowo. A słyszałaś o sformułowaniu "kulewki" ? Smile
Tak , ten scholastyczny sposób kształcenia jest ważny , choć coraz bardziej wykpiwany i odchodzący do lamusa ( dodałbym jeszcze konieczność logiki i retoryki)
Mam jednak nadzieje ,że wróci się do tego .
A czas ludzi Honoru jest konieczny nam wszystkim.

Pozdrawiam WAS
#10 | Kazia dnia 01.12.2012
Wojtku nawet polemizować z Tobą nie można, zgadzam się z każdym twoim stwierdzeniem, i o tym że każdemu - i ścisłemu i innemu przydaje się filozofia, ona jest wręcz nieodzowna (a powiem Ci że ja też "Kulowianka" i miałam filozofię, a jakże. I nie tylko - też etykę, choć ja nie po filozofii w żadnym razie). I też zgadzam się że można pluć pod stopy. Tym bez honoru. Choć pluć czerwonym winem chyba nie wypada. Pozdrawiam.
Dodaj komentarz
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

ZALOGUJ SIĘ aby móc dodać komentarz.

ZAREJESTRUJ SIĘ aby móc dodać komentarz.

Powrót na stronę główną