Nasze Radio Logos nadaje. Program na 24.08.2016: Prof. T. Marczak: Przemówienie pod Konsulatem Niemiec - godz. 1:00, 10:00, 19:00, 24:00. Janusz Dobrosz: Polityczno prawne aspekty układu poczdamskiego - godz. 1:30, 10:30, 19:30. Prof. M. Dyżewski: Muzyczny ogród Panny Maryi - godz. 2:00, 11:00, 20:00. Prof. R. Szeremietiew: Geocywilizacyjne zagrożenia dla bezpieczeństwa Polski, cz. 1 - godz. 3:00, 12:00, 21:00. Prof. T. Marczak: Perspektywy rozwoju kwestii ukraińskiej, cz. 1 - godz. 3:30, 12:30, 21:30. Prof. T. Marczak, cz. 2 - godz. 4:35, 13:35, 22:35. L. Żebrowski: Zdrajcy i Bohaterowie, cz. 1 - godz. 6:00, 15:00. L. Żebrowski: Zdrajcy i Bohaterowie, cz. 2 - godz. 7:15, 16:15. Dr S. Krajski: Polska i masoneria. W przededniu wielkiego krachu, cz. 1 - godz. 8:00, 17:00. Dr S. Krajski, cz. 2 - godz. 9:30, 18:30. Między audycjami muzyka.
Nasze Radio Logos - ramówka

Ostatnie komentarze
Z działu "Aktualności":
oraz z pozostałych stron:


Polecane artykuły
Najnowsze artykuły

Tagi

Aktualności

  

Przeszukując materiały dotyczące Smoleńska poszukiwałem zdjęć, które można użyć jako materiał porównawczy do elementu ze slajdów zaprezentowanych przez prof. Obrębskiego. Porównałem te zdjęcia z fragmentem „odstrzelonym” wg prof. Obrębskiego od samolotu, który wyglądem przypomina owiewkę.
11.11.2012r.


W celu powiększenia tekstu należy na obrazek kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać: pokaż obrazek. Następnie na tak otwarty obrazek kliknąć lewym klawiszem myszy.

















LINKI :

LINK 1 - Link

LINK 2 - Link

LINK 3 - Link

LINK 4 - Link

/Fotoamator/

Materiały z portalu mogą być przedrukowywane po uprzednim wyrażeniu zgody przez redakcję, w tym celu prosimy o kontakt mailowy.

Nasze blogi:






Komentarze
#1 | Regnorum Occasus dnia 11.11.2012
O.K. wysłałem jeszcze raz na pomniksmolensk.artur@gmail.com. Pzdr.
#2 | Artur dnia 11.11.2012
@Regnorum Occasus - mam prośbę, mógłbyś wysłać raz jeszcze, przepraszam otrzymujemy masę maili z prośbami, materiałami, życzeniami itd. Musiałem przeoczyć. Pozdrawiam
#3 | fotoamator dnia 10.11.2012
@Regnorum Occasus
Przestrzeliny w klapie też mnie zainteresowały. Sa bardzo charakterystyczne. Dzięki za ten materiał. Ciekawy jestem tej hipotezy. Ponadto wiele mówi stan prawego skrzydła i podobny układ uszkodzeń
pzdr !
#4 | Regnorum Occasus dnia 10.11.2012
[img][/img]img600.imageshack.us/img600/1769/059171d3b65271orig.jpg
#5 | Regnorum Occasus dnia 10.11.2012
Witam

Wyslalem do Artura na maila analize zdjecia z opisem TAWS-38, jest to hipoteza co sie stalo na 30 metrach.

Ta czesc z prezentacji prof. Obrebskiego pasuje do rozerwanej klapy na lewym skrzydle w okolicy oslony silownika i gondoli kol.

Pzdr.
#6 | fotoamator dnia 10.11.2012
Mogę się mylić, ale kształt tego fragmentu nie musi być oryginalny. Siła ciśnienia mogła go w ten sposób ukształtować, że wygląda jak owiewka. Mam nawet pewne przypuszczenie, ale o tym w następnym tekście. Cecha charakterystyczna tego fragmentu to nie tylko otwory po nitach, ale też punktowe, jakby wgłębienia na samej powierzchni, układające się w ciąg. Takie same występują np na osłonie wlotu powietrza do klimatyzacji. Potrzebne jest więcej dobrych zdjęć. Prof Obrębski mówił w swojej prezentacji, że możliwe jest zidentyfikowanie tego fragmentu, jeśli będzie można dokładnie obejrzeć samolot. A przecież nie musi to być nasz Tu154. Można wystosować taka prośbę np do Słowaków. Jest również egzemplarz w muzeum awiacji na Ukrainie. Ale to nie wszystko, potrzebne są również materiały porównawcze ze zdjęć wraku, aby potwierdzić albo przynajmniej zawęzić identyfikację.

Artur ma również rację jeśli chodzi o badania chemiczne. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Istnieje ryzyko skażenia materiału badanego cząstkami z zewnątrz i zafałszowanie wyniku badania.

Myślę, że dobra metodą badawczą byłoby też zrobienie skanu 3D tego elementu, aby móc dokonać próby odtworzenia go w kształcie oryginalnym, a także badania mikroskopowe przełomów.
Niezbędne jest również pobranie i analiza próbek powierzchniowych z zewnętrznej strony i porównanie ich składu chemicznego z farbą na innych elementach Tupolewa.
#7 | Artur dnia 10.11.2012
To troszkę nie po kolei. Najpierw powinni go porządnie zbadać na zawartość śladów związków chemicznych a później bawić się ze zdjęciami. Powinien być zamknięty szczelnie i zbadany chemicznie na samym początku. Widziałem na konferencji, że był bardzo okopcony w środku - ciekawe co tam wykryją. Pozdrawiam
#8 | Kazia dnia 10.11.2012
Arturze, element jaki demonstrował prof. Obrębski nie był jeszcze poddawany analizie chemicznej. Dopiero po konferencji Profesor miał zamiar oddać przedmiot do badań zaufanemu zespołowi.
#9 | Kazia dnia 10.11.2012
Doskonały wpis, na mnie zrobiła szczególne wrażenie celna uwaga, że brzoza to nie słup, niby taka oczywista, a przed Tobą nikt tego nie zauważył. I że oprócz uszkodzenia od pnia, na samolocie powinny być ślady uszkodzeń przez konary i gałęzie, czego nie widać na resztkach wraku (zresztą został on tak poszatkowany że zamiast brzozy natrafił chyba na jakieś sito). A wydawałoby się że o brzozie nic już więcej nie da się powiedzieć, doskonała notka. Pozdrawiam.
#10 | Artur dnia 10.11.2012
Świetny pomysł z poszukiwaniem elementu z prezentacji prof. Obrębskiego. Swoją drogą, profesor chroni źródło z którego otrzymał ową część. Ciekawe czy wykonano analizy związków chemicznych na jego powierzchni? Cała prezentacja tutaj: http://pomniksmol...dmore=2640. I jeszcze może na coś przyda się mój film zrobiony podczas wizyty w Smoleńsku na którym widać słynną brzozę: https://www.youtu...plpp_video. Pozdrawiam i dziękuję za wpis.
Dodaj komentarz
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

ZALOGUJ SIĘ aby móc dodać komentarz.

ZAREJESTRUJ SIĘ aby móc dodać komentarz.

Powrót na stronę główną